Nya bättre kurser!

Jag har gjort några förbättringar på kurserna för att ge dig ännu mer tid och möjligheter att lära dig och utvecklas. Tidigare var kurserna 4 timmar långa, men nu har jag förlängt dem till 6 timmar. Det här ger oss möjlighet att göra mer och djupare övningar, vilket hjälper dig att verkligen förstå och behärska varje moment.

Genom att öka kursens längd kan vi nu lägga till mer teori i utbildningen. Vi kommer att gå in mer i detalj om hur man paddlar framåt, vilket innebär att du kommer att få en bättre förståelse för de tekniker och rörelser som krävs för att kunna förflytta dig effektivt och smidigt på vattnet. Säkerhet är också en viktig del av paddling, och vi kommer att ägna mer tid åt att lära dig om olika säkerhetsåtgärder och hur du kan skydda dig själv och andra i olika situationer.

Utöver det kommer vi även att fokusera mer på manövreringstekniker. Genom att förlänga kursen kan vi ge dig tillräckligt med tid för att öva på och behärska olika manövrar, såsom svängar och kursändringar. Detta kommer att ge dig större självförtroende och förmåga att hantera olika situationer när du är ute och paddlar.

Sammanfattningsvis har jag förlängt kurserna till 6 timmar för att du ska kunna få mer värdefull tid och träning. Du kommer att ha möjlighet att göra fler övningar, lära dig mer om paddlingens teori, säkerhet och manövrering. Detta kommer att ge dig en solid grund och göra dig mer bekväm och kunnig när du beger dig ut på vattnet

Om connoskajak

Jag har altid paddlat och älskar paddling i alla dess former. Mest blir det havspaddling och långfärd när jag inte kör Ski. Jag driver Connos Kajak tillsamans.
Detta inlägg publicerades i frilufttsteknik, Nyheter, paddelteknik. Bokmärk permalänken.